Retourneren
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te herroepen. Na herroeping heeft u nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Indien u meerdere producten heeft besteld en u een deel van uw bestelling retourneert, worden de verzendkosten van de oorspronkelijke bestelling niet terugbetaald. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft aangegeven. Voor een terugbetaling via hetzelfde of een ander betaalmiddel worden geen kosten in rekening gebracht.

Wanneer blijft gratis verzending geldig?
Bestellingen vanaf €55,- binnen Nederland en bestellingen vanaf €75,- naar België worden gratis verzonden. Retourneert u (een deel van) uw bestelling, en komt het uiteindelijke orderbedrag hierdoor onder de drempel van gratis verzending? Dan brengen we alsnog de verzendkosten van de oorspronkelijke bestelling in rekening. Deze worden automatisch verrekend met het bedrag dat wij aan u terugbetalen.

Retour binnen Nederland
Voor een retour van u thuis naar ons adres vragen wij een eigen bijdrage van 6,20 euro voor een pakket zending met een waarde onder de 15,- euro binnen Nederland. Voor een pakket zending met een waarde boven de 15,- euro binnen Nederland vragen we een eigen bijdrage van 5,25 euro.
Voor brievenbuspakjes met track & trace code vragen wij een eigen bijdrage van 3,95 euro. Wij sturen u via email een retour verzendlabel waarmee u de zending eenvoudig kunt retourneren.

U kunt gebruikmaken van ons retourlabel tegen de bovengenoemde tarieven. Het staat u vrij een retourzending zelf via een andere pakketdienst te versturen.

Retour buiten Nederland
Indien u buiten Nederland woont zijn de kosten van een retour voor uw eigen rekening. Om de aankomst van uw retourzending te verzekeren, raden wij u aan gebruik te maken van een pakketdienst met tracking en/of verzekering.

Retour melden
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via email info@hempishop.nl met daarin de volgende gegevens:

  • uw naam en adres,
  • Het ordernummer van de bestelling (zie de factuur of de bevestigingsemail),
  • Welke producten u wilt terugsturen,
  • De reden van terugsturen (dit is niet verplicht maar wij stellen deze feedback zeer op prijs om onze dienstverlening en assortiment te kunnen verbeteren)

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Uitzonderingen retourneren
Producten dienen zoveel mogelijk in originele staat en verpakking te worden geretourneerd. Wanneer het product verder is gebruikt of duidelijke gebruikssporen vertoont, of wanneer onderdelen ontbreken, kan een waardevermindering worden toegepast.

Artikelen die incompleet zijn of dermate gebruikt dat ze niet meer verkoopbaar zijn, kunnen wij niet volledig crediteren.

Artikelen waarvan de verzegeling is verbroken en die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden, kunnen niet worden geretourneerd.

HEMP i SHOP
Raaijmakersstraat 19
4891 NC Rijsbergen

info@hempishop.nl

076-8896849

KVK 54762006
BTW-nummer op aanvraag.

We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor producten die verloren of beschadigd raken tijdens het transport van uw retourzending.

Retour wanneer het pakket niet wordt afgehaald bij een afhaalpunt of het pakket aan de deur geweigerd wordt
Wanneer u niet thuis bent bij de eerste aflever poging zal PostNL het pakket aanbieden bij buren of een afhaalpunt in de buurt. Wanneer u niet wilt dat een pakket bij buren wordt aangeboden, kunt u dit aangeven via de opmerkingen bij het afrekenen.

Indien een bestelling niet wordt afgehaald bij het afhaalpunt binnen de door de vervoerder gestelde termijn en daardoor automatisch retour wordt gestuurd, wordt dit beschouwd als een niet-afgehaalde zending. U heeft in dat geval de keuze om het pakket opnieuw te laten verzenden, mits de bijkomende verzendkosten opnieuw worden voldaan. Indien u geen nieuwe verzending wenst, zal het aankoopbedrag van de geretourneerde producten worden terugbetaald, onder aftrek van de oorspronkelijke verzendkosten. Indien de vervoerder kosten in rekening brengt voor het retour zenden van een niet-afgehaald pakket, worden deze kosten doorbelast en in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

Indien u bij de oorspronkelijke bestelling gebruik maakte van een aanbieding met gratis verzending, behouden wij ons het recht voor om bij retourzending wegens niet-afhalen alsnog de feitelijk gemaakte verzendkosten in te houden op het te crediteren bedrag.

Retour uit België wanneer de naam van het adres niet overeenkomt ‘onvolledig/ foutief adres’
In België dient de naam van het opgegeven adres overeen te komen met de naam die bij het adres bij de brievenbus vermeld staat. Indien dit niet het geval is, zal het pakket automatisch retour worden gestuurd met de melding ‘onvolledig/ foutief adres’. Wanneer uw pakket om deze reden retour komt, vragen wij om het pakket opnieuw op te sturen een bijdrage van 7,50 euro voor een pakket met een waarde onder de 15,- euro. Voor een pakket zending met een waarde boven de 15,- euro vragen we een eigen bijdrage van 6,50 euro.